De forbistrede regler #dommer #floorballdommer

De er lidt svære en gang imellem de der regler. Men der er altså også nogle personer der er med til at gøre det mere besværligt end hvad godt er.

I den forgangne halve sæson har jeg hørt et par sjovt fortolkninger, som er helt i hegnet, og som ingen gang har på jorden – OG DESVÆRRE er det øjensynligt dommere der har meldt dem ud.

En jeg har hørt flere gange, er at 3 to-minutters udvisninger i samme kamp skal give matchstraf.
FORKERT – vi dømmer ikke håndbold. Om den kommer fra håndbold ved jeg ikke, men det passer altså ikke.

I denne uge fik jeg serveret det at hvis man kun har en hånd på staven, så kan man ikke få frisalg for slag på stav, fordi man dermed ikke har kontrol over bolden.
FORKERT igen – at din modspiller kun har en hånd på staven giver dig ikke fribillet til at slå på staven.

Disse to eksempler bringer mig tilbage til min kæphest nr 1 – LÆR NU REGLERNE kære dommer. Det nytter ikke noget at vi dømmer efter forskellige regelsæt.
Forudsætningerne for spillerne skal nu en gang være de samme.

Vi kan alle samme vurdere en situation forkert – og vi kan også komme til at blande to forskellige udvisninger sammen.
Vi er lige så meget mennesker som alle andre – vi begår også fejl.

Men at der er dommere der opfinder egne regler eller fortolkninger – det holder altså ikke.

Skriv en kommentar